Ekonomi

Güney Kore elektrikli araçların güvenlik endişelerini gideriyor

Güney Koreli yetkililer, bir Mercedes-Benz EV’nin karıştığı yangın olayının ardından elektrikli araçlarla (EV) ilgili güvenlik endişelerini ele almak üzere bugün bir araya geldi. Bir yeraltı garajında 1 Ağustos’ta meydana gelen yangın, bir apartman bloğunda büyük hasara yol açarak yaklaşık 140 aracı etkiledi ve bina sakinlerini sığınaklara yerleştirdi.

Ülkenin çevre bakan yardımcısının başkanlığında, ulaştırma ve sanayi bakanlıkları ile ulusal itfaiye teşkilatından temsilcilerin katılımıyla gerçekleştirilen acil durum toplantısının amacı, otomobil şirketlerine elektrikli araçlarda kullanılan bataryaların markalarını açıklama zorunluluğu getirilip getirilmeyeceğini değerlendirmek. Bu tartışma, yanmış araçların görüntülerinin medyada dolaşmasının ardından tüketicilerin endişelerinin arttığı bir dönemde yapılıyor.

Salı günü ulaştırma bakanlığı yetkilileri ile Hyundai Motor Group, Mercedes-Benz Korea ve Volkswagen Group Korea gibi otomobil üreticileri arasında batarya markalarının açıklanması önerisine ilişkin görüşmeler devam edecek.

Son zamanlarda meydana gelen elektrikli araç yangınları, özellikle Güney Kore’nin apartman sakinleri arasında endişeleri arttırdı, zira birçok apartman sakini araçlarını yeraltı otoparklarına park ediyor. Bu ayın başlarında, SK On’un bataryalarıyla donatılmış bir Kia Corp EV6 da benzer bir ortamda alev almıştı.

Uzmanlar, elektrikli araç yangınlarının, genellikle yeniden tutuşma olasılığı nedeniyle, geleneksel içten yanmalı motorlu araçlara göre daha kalıcı ve söndürülmesi daha zor olma eğiliminde olduğunu belirtiyor.

Seul Büyükşehir İtfaiye ve Afet Merkezi tarafından Şubat ayında yayınlanan bir raporda, 2013-2022 yılları arasında Güney Kore’deki yeraltı otoparklarında 1.399 yangın meydana geldiği, bu yangınların neredeyse %44’ünün araçlardan kaynaklandığı ve elektrik kaynaklarının bu yangınların önde gelen nedeni olduğu belirtilmiştir.

Bu endişelerin ortasında Hyundai Motor Co, Cumartesi günü proaktif bir adım atarak üç Genesis marka modeli de dahil olmak üzere 13 EV modelinin akü üreticilerini web sitesinde listeledi. Bataryalar LG Energy Solution (LGES), SK On ve Çinli CATL’den tedarik ediliyor.

Otomotiv mühendisliği profesörü Moon Hak-hoon gibi uzmanlar, sadece batarya markalarını açıklamanın yangınları önlemede yeterli olmayabileceğini öne sürüyor. Bunun yerine, her bir batarya türünün yangın riskinin belgelendirilmesi daha faydalı olabilir.

Elektrikli araç yangınlarına ilişkin bir raporun başyazarı olan Park Moon-woo, açıklamanın tüketicilere daha fazla seçenek sunabileceğini, ancak şu anda hangi batarya markalarının yangınlara daha duyarlı olabileceğine dair kesin bir veri bulunmadığını düşünüyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu